Blogy expertůKomentáře

Chci zpátky svoje tělo – 4. díl: Máte to taky tak?

Big Brother mě sleduje. Internet na mě útočí.  Neustále na mě vyskakují reklamy typu: když sníš toto (na obrázku odporná hýbající se slizká věc) zhubneš 100 kilo za 2 minuty. Nebo snadný cvik pro pevné břicho – doprovázený grafikou poskakujícího velmi povoleného břicha. Dodržuj jednoduché vědecké pravidlo, které spaluje tuk za 90 minut. A v neposlední řadě fotografie ženy před a po s popiskem: Známá blogerka zhubla 23 kilo za 4 dny a je hvězdou internetu, fitblogerky ji nenávidí.

Prosím vás, vyskakují na vás tyhle reklamy taky, nebo někdo odhalil, že jsem – zatím neznámá- blogerka, nebo fitblogerka nebo co? (Kromě toho mi teď začaly dost padat vlasy a v tu ránu na mě vystřelují reklamy s plešatými muži před a s vlasami po. Náhoda?) Vím, že je to absolutní nesmysl, ale 23 kilo za čtyři dny? Zkouším rozkliknout, protože já jsem stále ve stavu před a žádné po se zatím nekoná.

Čím to je? No, asi to bude tím, že všichni, tedy i já, víme naprosto přesně, co máme dělat správně, abychom zhubli. Jediný, co opravdu funguje, je chytrý jídelníček. A to i na mě. Hodně tekutin a jíst aspoň pětkrát denně. V první polovině dne si neupírat potraviny obsahující sacharidy, (tím se myslí například celozrnná houska a jablko, nikoli tabulka čokolády), v druhé polovině dne se zaměřit hlavně na bílkoviny a zeleninu. K večeři pro změnu sacharidy vynechat. Naopak nevynechávat svačiny, ale zároveň mimoděk nezobat v mezidobí, co člověku zrovna přijde pod ruku. No, a takhle vydržet v pohodě dva, tři měsíce a kila půjdou sama dolů, protože organismus je spokojený a nepotřebuje si nechávat a ani tvořit zásoby tuků.

A to je celé. Snadné, prosté a nadto zdravé.

Jenže, proč je tak těžké takový chytrý jídelníček dodržet? Asi proto, že i ten má svoje zádrhele. Voda je sice fajn a ochucená citrónem nebo snítkou máty naprosto luxusní. Sladké limonády jsou plné cukru a je to fuj. Jenže je tu ještě zelený ledový čaj, na kterém jsem v podstatě závislá. Říkám si, že je plný antioxidantů, ale bohužel taky cukru. Jenže, odolejte mu. Pak je tu jídlo. Na mou obhajobu musím podotknout, že mi chutnají i zdravé věci. Problém je v tom „i“. Protože mi chutnají „i“ ty nezdravé. Vím o nich.

V obchodě se jim vyhýbám. Snažím se ignorovat jejich existenci. Barvitě si představuju, z čeho a jak se asi vyrábí a co provedou v mém těle. Rozumně si vysvětluju, že je nepotřebuju. Ale jsou všude. Ve velkém množství. A tak nakonec pokaždé dojde k jakémusi selhání lidského faktoru. A protože to vím předem, předem se bojím selhání. A v podstatě tak vzdávám ten boj se sebeovládáním. Protože když si něco zakážu a pak si to dám, budu se cítit mizerně. A co udělám, když se budu cítit mizerně? Vyluxuju nutellu.

Jak to tedy udělat, abych disciplinovaně jedla a pila to, co mám, a ne to, co nemám? Možná najít klíč k superrychlému spalovacímu návodu na internetu – 23 kilo za čtyři dny. Stačilo by kliknout a návod mám v kapse. Jenže se na tyhle stránky nedostanu. Můj tvrdohlavý antivirový program mě tam prostě odmítá pustit. Proč, to ví asi jen on sám. Nebo mi to dělá schválně?

 

 

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Už malá změna jídelníčku sníží riziko infarktu a mrtvice

Následující článek

Homeopatika pro zvířata: Zaberou na horečku, úzkost i agresivitu

Šumberová Vlaďka

Šumberová Vlaďka

Dříve kulturní redaktorka MF Dnes je na mateřské dovolené se svými čtyřmi dětmi. Miluje sport a pohyb a proto pro vás bude psát blog tom, jak po čtyřech porodech získat zpátky své tělo. Držte jí palce!