Byznys pro životTémataZdravý životní styl

Do sauny nebo do mrazáku?

Víte, jestli vašemu zdraví a kondici prospěje spíše pobyt ve vyhřáté sauně nebo byste měli dát raději přednost mrazivé kryokomoře? Oboje má své pro i proti. Poradíme vám, čeho se vyvarovat a na co si dát pozor.

V jarních měsících jsou velkým hitem nejrůznější půsty a detoxikační kůry, které mají očistit tělo, posílit imunitu a zabránit nemocem. Je tedy správný čas zamyslet se, jak byste svému tělu mohli pomoci lépe překonat všechny „nástrahy“ a udělat něco více pro své zdraví. Představíme vám dvě regenerační metody, s jejichž pomocí budete fit a cítit se skvěle. Jaký je mezi nimi rozdíl? Ten hlavní a zásadní je samozřejmě v teplotě. Při kryoterapii se pohybujete při teplotě až mínus 170 °C, v sauně naopak pobýváte při 80 až 90°C plus. Ale pozor, nejsou to metody vhodné pro každého. Určitě nic nezkazíte, když se před první návštěvou poradíte se svým lékařem.

Elixír krásy a mládí?

Říká se, že během zimy a jara je sauna tím nejlepším, co pro sebe můžete udělat. Prohřejete celé tělo, zlepšíte prokrvení končetin a posílíte obranyschopnost organismu, takže budete lépe odolávat případným nemocem. Pobyt v sauně působí preventivně proti různým nemocem. Pravidelné saunování zlepšuje činnost srdce, ulevuje od bolestí svalů a kloubů, spolehlivě odvádí z těla veškeré škodlivé látky, díky pocení detoxikuje. Skvěle také zklidní mysl, uvolní případné psychické napětí a pomůže k lepšímu spánku. Příjemným bonusem navíc je fakt, že omlazuje a čistí pleť a pomáhá ženám v boji s celulitidou.

Zázračné znovuzrození…

V každém případě vždy dodržujte zásady správného saunování. Na co byste si měli dát pozor? Nikdy nechoďte do sauny před sportem nebo jiným náročnějším fyzickým výkonem. Naopak, dopřejte si ji jako odpočinek po pracovním dni nebo po masáži. Doplníte energii a uvidíte, jak se starosti doslova rozplynou. Důležité je vědět, že sauně je dobré zdaleka se vyhnout v případě, že jste nachlazení, máte zvýšenou teplotu, křečové žíly nebo dokonce zánět žil či šlach nebo se léčíte s vysokým krevním tlakem. Kromě všeobecně asi nejznámější finské sauny si můžete dopřát například saunu medovou, s parním nárazem, ruskou parní baňu nebo tzv. vulkán, kde se teplota pohybuje až kolem sta stupňů.

Vzhůru na mráz!

Co to vlastně je kryoterapie, známá také jako polárium? V podstatě se dá říct, že jde o saunu naruby. Horko vám tady rozhodně nebude, teplota se totiž pohybuje až do minus 170 stupňů. Zní to trochu strašidelně, ale bát se nemusíte. Když si kryokomoru vyzkoušíte na vlastní kůži, poznáte, že to není tak hrozné. „Ledová“ terapie probíhá v uzavřené místnosti se suchým mrazivým vzduchem, který byl zbaven veškeré vlhkosti. A to je důvod, že za celou dobu procedury nedojde ke snížení vaší tělesné teploty, jen se hodně ochladí povrch vašeho těla. Nemusíte se ale bát omrzlin, jen se zvýší periferní prokrvení, které je velice přínosné pro celý organismus. Mimo jiné stimuluje imunitu, pomůže při kožních problémech, k hojení zranění i zánětů, uvolní svalové napětí, podpoří látkovou výměnu a vylučování škodlivých látek z těla a navíc má až překvapivé afrodiziakální účinky. Nevěříte? Zkuste to! Celou dobu procedury budete pod dohledem zkušeného terapeuta. Po ledové terapii dochází k vyplavování endorfinů, obdobně jako u sportu nebo sexu. Mráz dokáže téměř zázraky a rychle uleví od nejrůznějších zdravotních potíží.

 

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Podpořte vznik webového projektu Moje jóga a cvičte online

Následující článek

Seriál Pes ve městě - 2. díl: Už nikdy sám

Hana Tichá

Hana Tichá

Vystudovala Pedagogickou fakultu, ale nikdy neučila. Zjistila, že raději píše o všem možném, a tak se tomu začala věnovat. Má dvě děti, kterým čte ráda pohádky, ale taky s nimi jezdí na kole a na lyžích. Ve volném čase maluje obrazy a píše do šuplíku.