Byznys pro životCSRFiremní dobrovolnictvíKomunityNeziskový světOdpovědný životS korporací v zádechTémata

Den dobrovolníků: Tisícovka lidí z firem si pořádně vyhrnula rukávy

Do podzimního dobrovolnického dne Engage Day dne se v pátek zapojilo o osmdesát procent více zaměstnanců než v loňském roce. Po celé republice pomáhalo neziskovým organizacím přes tisíc dobrovolníků  z třiatřiceti firem.

Dobrovolníci z třiatřiceti firem  v pátek odpracovali po celé republice během mezinárodního dobrovolnického Engage Day přes osm tisíc hodin a ušetřili tak podle programové manažerky platformy Byznys pro společnost Martiny Flídrové veřejně prospěšným organizacím 1,3 milionu korun.

“Pětatřicet procent firemních dobrovolníků si na portále zapojimse.cz vybralo akce s ekologickým zaměřením, třicet procent pomáhalo v sociálně nebo zdravotně zaměřených organizacích a dvacet procent podpořilo vzdělávací zařízení a organizování aktivit pro děti a mládež. Méně populární byly aktivity pro seniory, sociálně vyloučené nebo opravy památek, které zahrnovaly náročnou fyzickou práci,” uvedla Flídrová

Z FIREM, KTERÉ INVESTUJÍ DO KOMUNIT, ZAMĚSTNANCI NEODCHÁZEJÍ, TVRDÍ BRITSKÁ KONZULTANTKA

Engage Day se uskutečnil již posedmé pod záštitou největší britské CSR organizace Bussines in the Community. V Česku, kde se akce zúčastnilo o téměř osmdesát procent více dobrovolníků než v roce 2014, den organizuje platforma Byznys pro společnost.

„Kolegyně a kolegové mají o dobrovolnický den obrovský zájem,” tvrdí tiskový mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Zavoral. Banka na Engage day 2015 poprvé do dobrovolnictví včera zapojila všech 160 zaměstnanců. “Snažíme se je v jejich dobrovolnických aktivitách maximálně podpořit,” řekl Zavoral.

Dobrovolníci ve žluté Raiffeisenbank na pomoc v Církevní mateřské škole Studánka chystali velmi organizovaně. Stihli nejen upravit okolí, ale i spravit počítače. Foto: BpS

Dobrovolníci ve žluté Raiffeisenbank na pomoc v Církevní mateřské škole Studánka chystali velmi organizovaně. Stihli nejen upravit okolí, ale i spravit počítače. Foto: BpS

PR manažerka Tchibo Eva Kotýnková radí, jak na vztahy s veřejností Andree Němejcové ve středisku Zvonek Diakonie, které poskytuje pomoc lidem s mentálním postižením. Foto: Lucie Beránková

PR manažerka Tchibo Eva Kotýnková radí, jak na vztahy s veřejností Andree Němejcové ve středisku Zvonek Diakonie, které poskytuje pomoc lidem s mentálním postižením. Foto: Lucie Beránková

Společnosti pro ochranu Prokopského a Dalajského údolí v babím létě pomáhali zaměstnanci firem Axis, Antalis a Raiffeisenbank. Foto: Filip Jandourek

Společnosti pro ochranu Prokopského a Dalajského údolí v babím létě pomáhali zaměstnanci firem Axis, Antalis a Raiffeisenbank. Foto: Filip Jandourek

A rozhodně to s nimi nešlo s kopce, spíš šplhali hezky do kopce. Foto: Filip Jandourek

A rozhodně to s nimi nešlo s kopce, spíš šplhali hezky do kopce. Foto: Filip Jandourek

Generální ředitel společnosti Tchibo Richard Hodul se nezapře, na práci v neziskovce Neposeda dohlíží bedlivě. Tchibo pomáhalo s rekonstrukcí vily Jahodnice. Foto: Veronika Hezjzlarová

Generální ředitel společnosti Tchibo Richard Hodul se nezapře, na práci v neziskovce Neposeda dohlíží bedlivě. Tchibo pomáhalo s rekonstrukcí vily Jahodnice. Foto: Veronika Hezjzlarová

Tým Visa v občanském sdružení Smíšek. V bílém triku country manager pro ČR a SR Marcel Gajdoš. Foto: Filip Jandourek

Tým Visa v občanském sdružení Smíšek. V bílém triku country manager pro ČR a SR Marcel Gajdoš. Foto: Filip Jandourek

Tým Visa v akci. A že jim jde práce od ruky! Foto: Filip Jandourek

Tým Visa v akci. A že jim jde práce od ruky! Foto: Filip Jandourek

Regionální marketingový manažer pro východní Evropu Petr Tošner ze společnosti Axis Communication tento nástroj evidentně poprvé v ruce nedržel. V Prokopském údolí. Foto: Filip Jandourek

Regionální marketingový manažer pro východní Evropu Petr Tošner ze společnosti Axis Communication tento nástroj evidentně poprvé v ruce nedržel. V Prokopském údolí. Foto: Filip Jandourek

Dobrá nálada a dobrovolníci z Plzeňského Prazdroje v Domově pro zrakové postižené Palata. Foto: Filip Jandourek

Dobrá nálada a dobrovolníci z Plzeňského Prazdroje v Domově pro zrakové postižené Palata. Foto: Filip Jandourek

Modří jsou dobří aneb Přímá pomoc od Allianz pojišťovna v bohnické léčebně. Foto: BpS

Modří jsou dobří aneb Přímá pomoc od Allianz pojišťovna v bohnické léčebně. Foto: BpS

Okna v Domově svaté Rodiny v pražské Liboci umývaly členka představenstva Skupiny ČEZ Michaela Chaloupková a CSR specialistka Simona Kaňoková. Foto: ČEZ

Okna v Domově svaté Rodiny v pražské Liboci umývala členka představenstva Skupiny ČEZ Michaela Chaloupková. Foto: ČEZ

“Některé práce nejsme schopni kapacitně zajistit a dobrovolnické akce rádi využíváme právě pro tyto činnosti. Naši klienti zase ocení nové tváře a nové zážitky,” zhodnotila přínos pátečního dne Sandra Krupičková, koordinátorka Domova svaté Rodiny, chráněného bydlení pro dospělé lidi s postižením. Pomáhalo tam patnáct dobrovolníků z řad vysokých manažerů ze Skupiny ČEZ, mezi nimiž nechyběla ani členka představenstva Michaela Chaloupková, která má ve skupině CSR na starost.

MARATONSKÝ VODIČ NA TRASE POVZBUZUJE A V CÍLI SE OBJÍMÁ

Zástupci Byznysu pro společnost, partnerských firem a veřejné správy se v pátek zapojili také do vylepšené verze Pohovorů nanečisto pro lidi s trestní minulostí. Akci organizovala pracovní agentura Rubikon. Odborní dobrovolníci se kromě předávání zkušeností při tréninkových pracovních pohovorech věnovali na společné pracovní snídani výměně zkušeností a zhodnocení aktuální praxe v oblasti náboru lidí se záznamem v rejstříku trestů.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Mentorky a jejich žačky
Předchozí článek

Podnikatelky i ženy na mateřské čeká rok s mentory

FOTO: SHUTTERSTOCK
Následující článek

Dnes je první Světový den dárcovství dřeně. Oslavte ho, přihlaste se do registru

Petra Horáková

Petra Horáková

Petra Horáková se dlouhodobě věnuje tématu odpovědného podnikání. Byla u startu pravidelných příloh Hospodářských novin věnovaných oblasti CSR, účastní se i odborných konferencí a diskusí. Čtyři roky se věnovala projektu TOP 25 žen českého byznysu. Petra začínala svou novinářskou dráhu v polovině 90. let jako redaktorka ostravské přílohy deníku MF DNES.