KariéraNa vlastní trikoOdpovědné zálibyOdpovědný životTémataZdravý životní stylŽivotní prostředí

Greenglasses mapují zelené podniky v Praze. Podpořit je můžete na Hithitu

Chcete vědět, kde se v Praze dají koupit sýry pro vegetariány, kde nabízejí raw jídla, kde najdete butiky s ekologickou módou nebo second handy, které dávají starým věcem novou šanci? A nebo, kde si objednat úklidovou firmu, která na vás nevyrukuje s chemií? Pak se podívejte na metropoli zelenými brýlemi na portále Greenglasses.

Greenglasses jsou projektem dvou mladých žen, které mají rády dobré jídlo, ekologii a milují Prahu. Dvojjazyčná webová stránka, určená běžným spotřebitelům, byla založena Anetou Hebrovou a Jenny Day, Češkou a Rakousko-americkou Švýcarkou.

ČTĚTE: CHYTRÁ APLIKACE ŘEKNE, KTERÉ JÍDLO SE VÁM DOMA PRÁVĚ KAZÍ

Mapuje a vytváří profily zeleným podnikům, e-shopům a organizacím v hlavním městě, pro které je udržitelné podnikání, které má planetě pomáhat, na prvním místě.

Jenny Day a Aneta Hebrová, Rakousko-americká Švýcarka a Češka, obě žijící v Praze. Foto: Greenglasses

Jenny Day (vpravo) a Aneta Hebrová, Rakousko-americká Švýcarka a Češka, obě žijící v Praze. Foto: Greenglasses

“Začaly jsme si uvědomovat, že běžná každodenní spotřebitelská rozhodnutí od jídla až po oblečení mají dalekosáhlé dopady, a to nejen na naše vlastní zdraví, ale i na celou planetu. Rozhodly jsme se hledat ekologičtější alternativy a před rokem spustily naše stránky, abychom se podělily o naše poznatky,” vysvětlují zakladatelky průvodce ekologickou Prahou.

Průvodce obsahuje adresář téměř stovky zelených obchodů, e-shopů, služeb a organizací, s jejichž majitelem či zakladatelem se osobně autorky projektu setkaly a dělaly rozhovor. Cílem stránek je pomoci lidem najít lepší možnosti ve všech kategoriích života a podpořit hnutí pro udržitelnější život ve městě.

“Každý profil podniku je prezentován stručně, ale jsou zde uvedeny klíčové důvody a kritéria, proč je zelenější. Popis navíc obsahuje citaci vlastníka, která přispívá k zodpovědnosti za nabízené služby a produkty. Díky tomu mají lidé lepší informace nejen kam jít, ale proč tam jít,” popisují fungování portálu autorky.

Iniciativa před pár dny spustila na portále Hithit.com svou první crowdfundingovou kampaň. Do 30. ledna můžete Greenglasses podpořit, a za to si dopřát třeba dvouhodinovou Green Tour po ekologických podnicích s komentářem autorek, nebo jejich “zelenou” večeři.

Kampaň cílí na částku 80 tisíc korun, která pokryje náklady na lepší filtrovací systém, zelenou mapu jednotlivých míst a vylepšení designu. Zahrnuta bude také sekce události, kde uživatelé najdou výpis zelenějších setkání a workshopů jednotlivých podniků. “Chceme ukázat, že udržitelnost může být sexy,” říká Aneta Hebrová.

Na webu nenajdete pouze bio obchody a další typické “ekologické” firmy, ale i stylové butiky a další podniky nabízející kvalitní lokální produkty.

Podniky jsou vybírány podle principu Trojí zodpovědnosti, podle něhož by činnost firmy měla stát na třech pilířích: ekonomické prosperitě, kvalitě životního prostředí a společenském kapitálu. A autorky projektu k tomu přidaly ještě další kritéria, jako například “udělej-si-sám”, “second-hand”, “sdílení”, “oprava” či “bio”.

ČTĚTE: 6 TIPŮ NA NEJLEPŠÍ RODINNOU ZIMNÍ DOVOLENOU. TAM, KDE SE K PŘÍRODĚ CHOVAJÍ VLÍDNĚ

“Udržitelná budoucnost neznamená žít dokonale ekologicky. Pokud lidé provedou jen malé změny, dopad bude daleko větší než u menší skupiny extrémních ekologů. Také si myslíme, že žít ekologicky neznamená jít proti technologiím nebo pokroku. Můžeme používat to, co máme chytře, bez zbytečného plýtvání a znečišťování,” jsou přesvědčeny mladé ženy.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Dobří přátelé jsou pro vaše zdraví stejně důležití jako vyvážená strava a sport

Následující článek

Blahobytné Česko, aplikace, která hlídá jídlo, a prezidentka mateřských center. Týden na MY89

Petra Horáková

Petra Horáková

Petra Horáková se dlouhodobě věnuje tématu odpovědného podnikání. Byla u startu pravidelných příloh Hospodářských novin věnovaných oblasti CSR, účastní se i odborných konferencí a diskusí. Čtyři roky se věnovala projektu TOP 25 žen českého byznysu. Petra začínala svou novinářskou dráhu v polovině 90. let jako redaktorka ostravské přílohy deníku MF DNES.