CSROdpovědné firmyReportingTémataŽivotní prostředí

Heineken vydal zprávu o odpovědnosti. Chce ještě víc šetřit s vodou

Výrobním firmám, které se hlásí ke společenské odpovědnosti, jde v první řadě o snižování spotřeby přírodních zdrojů. Těm, které vyrábějí alkoholické nápoje také o to, aby daly najevo, že o konzumenty z řad mládeže, motoristů nebo těhotných žen nemají zájem. V nové zprávě o společenské odpovědnosti to potvrzuje i společnost Heineken Česká republika.

Společnost Heineken Česká republika čerstvě vydala zprávu o udržitelnosti za rok 2014, která předkládá dosažené výsledky v oblasti CSR – společensky odpovědného a trvale udržitelného způsobu výroby piva.

ČTĚTE: DÍKY PROJEKTU BAREVNÉ SODEXO VYUŽIJÍ MENTORINGOVÉ PROGRAMY TAKÉ MUŽI

„V České republice jsme úspěšní v rámci všech cílů Brewing a Better World, mimořádných výsledků dosahujeme především v oblasti aktivní propagace zodpovědné konzumace alkoholu a spotřeby vody, která je v rámci celé skupiny Heineken jedna z nejnižších,“ uvedl ředitel korporátních vztahů a koordinátor udržitelného rozvoje pivovarské společnosti Jiří Hauptmann.

Jak šetřit s vodou

Podle odhadů Informačního centra OSN bude v roce 2025 na světě žít přibližně 8 miliard lidí. S nárůstem populace bude přímo úměrně narůstat spotřeba a potřeba vody. Již v současnosti je bez běžného přístupu k vodě přes 760 milionů lidí.

Heineken kvůli celosvětové produkci spotřebuje každoročně 834 milionů hektolitrů vody, v Česku připadá na roční spotřebu v rámci výroby piva přibližně 8 milionů hektolitrů.

Podle nefinanční zprávy potřeboval podnik v loňském roce 3,5 hektolitru vody na hektolitr piva. Bylo to o pět procent méně než v roce 2014, kdy na jeden hektolitr piva bylo třeba 3,7 hektolitru vody. Měrná spotřeba vody pivovaru v Česku je tak nižší než průměr celé skupiny, který činí 3,9 hektolitru vody na hektolitr piva.

V roce 2013 firma iniciovala založení tematické expertní skupiny. Ta v následujícím roce přišla s prohlášením Firmy a voda 2014+, ve kterém se velké firmy zavazují k šetrnému nakládání s vodou ve firemním sektoru, reportování a osvětě. Prohlášení bylo podepsáno na konferenci Voda 2014+.

„To je i moje vize do budoucna, nedělat udržitelnost jen interně, ale zapojit do ní i další subjekty, a nemluvím jen o zaměstnancích a neziskovkách, ale také o ostatních velkých firmách,“ uvedl Hauptmann.

Jiří Hauptmann. Foto: Heineken

Jiří Hauptmann. Foto: Heineken

Novinka loňského roku: Bezpečné kluby

Novinkou v loňském roce bylo i spuštění bezpečných klubů neboli Safer Clubbing. Ve spolupráci s brněnskou neziskovou organizací Podané ruce se Heineken podílí na projektu Hard & Smart.

Jde o program terénní práce v prostředí nočního života, který je určen všem, kdo se pohybují v místech, kde se ve zvýšené míře vyskytuje celá škála rizikových či nežádoucích faktorů, mimo jiné i vyšší míra konzumace alkoholu. Prvním podnikem, který získal certifikát bezpečného klubu byla brněnská. Certifikací procházejí další kluby a festivaly.

Pro školáky Heineken již několik let společně s neziskovkou z jihu Moravy připravuje interaktivní divadelní představení Na zdraví. Kampaň Pijte s Mírou vyzývá k zodpovědné konzumaci alkoholu všechny dospělé.

ČTĚTE: Z FIREM, KTERÉ INVESTUJÍ DO KOMUNIT, ZAMĚSTNANCI NEODCHÁZEJÍ, TVRDÍ BRITSKÁ KONZULTANTKA

Společnost Heineken Česká republika je pivovarnickou společností, která v tuzemsku působí od roku 2003. Vlastní pivovary Starobrno v Brně a pivovary v Krušovicích a ve Velkém Březně. Heineken je třetím nejsilnějším hráčem na tuzemském pivním trhu.

Celou zprávu o společenské odpovědnosti české pobočky Heinekenu si můžete přečíst ZDE.
Informace o CSR celé skupiny Heineken najdete ZDE.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Google přispěl na mobilní sprchy, které dovážejí bezdomovcům v San Francisku důstojnost

Následující článek

Kdo je norský hoteliér, který nabízí uprchlíkům 5000 nocí zdarma?

Petra Horáková

Petra Horáková

Petra Horáková se dlouhodobě věnuje tématu odpovědného podnikání. Byla u startu pravidelných příloh Hospodářských novin věnovaných oblasti CSR, účastní se i odborných konferencí a diskusí. Čtyři roky se věnovala projektu TOP 25 žen českého byznysu. Petra začínala svou novinářskou dráhu v polovině 90. let jako redaktorka ostravské přílohy deníku MF DNES.