KariéraNa vlastní triko

Jak založit a rozběhnout úspěšný e-shop?

Chcete začít podnikat a být sami sobě šéfem, hledáte práci, kterou můžete dělat z pohodlí domova nebo si jednoduše chcete přivydělat? Poradíme vám, jak začít obchodovat na síti.

Na první pohled se může zdát, že na tom, založit si vlastní internetový obchod, není nic těžkého. Než se do toho ale pustíte, měli byste vědět několik důležitých věcí. Existují pravidla a zásady, které byste rozhodně neměli ignorovat. Prozradíme vám, jak na to, čeho se vyvarovat a na co si dát pozor.

  1. Pokud nevíte přesně, jakému oboru a druhu sortimentu se chcete věnovat, vyplatí se udělat si předem důkladný průzkum trhu. Možností, jak pochopit potenciálního zákazníka, je celá řada. Nejjednodušší je zeptat se v okruhu svých známých, na internetových diskuzích a na sociálních sítích – zda toto zboží na internetu nakupují, podle čeho vybírají prodejce, co jim na trhu chybí a jaké služby by uvítali, např. dopravu zdarma nebo možnost osobního vyzvednutí objednávek.
  2. Když se vám podaří najít pověstnou „díru“ na trhu, máte vyhráno, znamená to totiž, že vaše snažení má velký potenciál k úspěchu. Odpovězte si na otázky: co chci prodávat, čím budu zajímavý já jako prodejce, jaké výhody a bonusy mohu zákazníkům nabídnout, proč by měl zákazník nakoupit zboží právě ode mě, jak se budu profilovat a odlišovat od konkurence?
  3. Vypracujte si hrubý finanční plán neboli odhad toho, jak předpokládáte nebo očekáváte, že se budou vyvíjet vaše finance. Zvažte výnosy i náklady spojené s provozem po jednotlivých měsících alespoň rok dopředu. Měli byste mít alespoň dva různé scénáře vývoje – pozitivní, kdy vše půjde přesně tak, jak čekáte, a také ten pesimistický, kdy se nestihnou termíny, něco se pokazí, zboží nedorazí včas a tak dále. Pamatujte na to, že byste měli mít vždy rezervu, abyste případný „průšvih“ ustáli.
  4. Věnujte pozornost tomu, jak se chcete zviditelnit, jakou formu marketingové podpory a reklamy zvolit a kolik do ní chcete investovat. Popřemýšlejte také nad tím, čím byste se mohli odlišit od ostatní konkurence na trhu. Správně zvolený druh propagace zvedne návštěvnost stránek a zvýší prodeje. Pro začátek vám úplně stačí registrovat e-shop do největších českých katalogových portálů a optimalizovat stránky pro vyhledávače. Dobrým promo nástrojem je Facebook nebo vlastní blog.
  5. Pro založení e-shopu nestačí jen vlastnit počítač a koupit si internetovou doménu. Musíte se řídit platnými zákony, tudíž si musíte zřídit živnostenské oprávnění. Získáte ho na živnostenském úřadě a jako předmět podnikání stačí uvést „Nákup zboží za účelem jeho prodeje konečnému spotřebiteli nebo jiným provozovatelům živnosti.“ Dalším nezbytným krokem je registrace na příslušné správě sociálního zabezpečí a také na vybrané zdravotní pojišťovně. A pozor, tato povinnost platí i v případě, že jste v běžném zaměstnaneckém poměru.
  6. Vlastní vytvoření e-shopu můžete zvládnout sami nebo ho svěřit odborníkům. Zejména v oblasti grafiky se vyplatí nešetřit a obrátit se na specialisty. Další možností je pronájem platforem v mnoha barevných variacích. Mnoho firem, které zprostředkovávají pronájem e-shopů, nabízí i možnost oslovení širší skupiny potenciálních zákazníků tím, že zprovozní váš internetový obchod na sociálních sítích nebo aukčních serverech.
  7. Velice důležitým krokem je vybrat si co nejvhodnější doménu, která by měla přesně odpovídat názvu e-shopu a také by podle ní měl jít „odvodit“ nabízený sortiment. Víte, že na stránkách vašeho internetového obchodu nesmí chybět identifikační údaje (jméno majitele, provozovatele, adresa, IČ, DIČ atd.), podrobné obchodní podmínky a reklamační řád?

Kde najdete více praktických informací?

www.mesec.cz

http://www.cesky-hosting.cz/

http://www.jakpodnikat.cz/

http://www.podnikatel.cz/

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Seriál Pes ve městě - 1. díl: Venčení a hlídání

Následující článek

Když vezme odpad do ruky umělec, neskončí na skládce, ale v galerii

Hana Tichá

Hana Tichá

Vystudovala Pedagogickou fakultu, ale nikdy neučila. Zjistila, že raději píše o všem možném, a tak se tomu začala věnovat. Má dvě děti, kterým čte ráda pohádky, ale taky s nimi jezdí na kole a na lyžích. Ve volném čase maluje obrazy a píše do šuplíku.