Byznys pro životCharitaCSRFoodwasteNeziskový světOdpovědné firmyTémata

Na Slovensku v potravinové sbírce vybrali 77 tun potravin za 190 tisíc eur

Stejně jako v České republice, i na Slovensku se na sklonku listopadu odehrála potravinová sbírka pro lidi v nouzi. Šlo o třetí ročník a zatímco loni Slováci vybrali 48 tun trvanlivých potravin, letos už to bylo rekordních 77 tun, což jsou v přepočtu 192 500 porce jídla za 190 tisíc eur.

O výsledku potravinové sbírky na Slovenské informoval portál platformy Business Leaders Forum, která sdružuje firmy v této zemi podnikající v duchu principů zodpovědného podnikání. V České republice takto funguje nevládní Byznys pro společnost, který je podepsán pod tuzemskou Národní potravinovou sbírkou.

ČTĚTE: POTRAVINOVÁ SBÍRKA OBRAZEM A NA SÍTÍCH: LIDÉ DAROVALI CELÉ KOŠE JÍDLA

„Hodnota darů činí 190 tisíc eur,“ píše v tiskové zprávě ke slovenské sbírce Business Leaders Forum. „Společnost Tesco Stores SR tuto částku navýší ještě o 20 procent – tedy o 21 800 eur.“ Finanční dar přislíbil i jeden z partnerů sbírky, společnost Unilever.

Momentka ze sbírky v obchodním domě MY v Bratislavě. Zdroj: Tesco Stores SR

Momentka ze sbírky v obchodním domě MY v Bratislavě. Zdroj: Tesco Stores SR

„Rekordní výsledek letošní sbírky nás nesmírně potěšil,“ uvedla Zuzana Lošáková, manažerka komunikačního oddělení slovenské centrály Tesco.

„Velké množství Slováků projevilo lidskost a empatii a pro lidi v nouzi darovali alespoň pár položek ze svého nákupu. Díky tomu se našim partnerům z charitativních organizací nakonec podařilo vybrat neuvěřitelných 77 tun trvanlivých potravin, ze kterých připraví až 192 500 porcí jídla… Každá malá pomoc může mít nakonec velký význam. Každému, kdo do sbírky přispěl, je na místě poděkovat.“

Potravinová sbírka se na Slovensku odehrávala ve dnech od 16. do 21. listopadu 2015 v 78 obchodech společnosti Tesco. „Lidé nejčastěji darovali mouku, těstoviny, cukr, sůl, rýži, ale třeba i tekutá mýdla,“ uvedla ve zprávě platforma Business Leaders Forum. Nejvíce přispěli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, obchodního domu MY na Kamennom náměstí v Bratislavě a hypermarketu v Brezně.

ČTĚTE: BYLI JSTE ŠTĚDŘÍ A VYLEPŠILI TAK SVÁTKY LIDEM V NOUZI

Slovenskou sbírku spoluorganizovala Slovenská katolická charita, organizace Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska a prvně též Evangelická diakonie. Se sociálním marketingem pomohl Unilever.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Místo Santy krab, vzácné pohlednice a hoteliér, který zachránil Vánoce. Týden na MY89

Následující článek

Pakistánka Malála má syrské "dvojče". Muzoon také usiluje o právo žen na vzdělání

Editor

Editor