Byznys pro životCharitaCSRFoodwasteOdpovědné firmyTémata

Odstartovala první fáze kampaně Národní potravinové sbírky. Stojí za ní Loosers

Za kampaní projektu Potraviny pomáhají a Národní potravinové sbírky, kterou organizuje nevládní platforma Byznys pro společnost, stojí už podruhé reklamní agentura Loosers. Letos nepůjde jen o samotnou propagaci sbírky, ale také o to, aby se veřejnost dozvěděla, proč je tak důležité jídlem neplýtvat. Tváře kampani propůjčili Zbyněk Merunka, Ondřej Slanina, Emma Smetana a Láďa Hruška – díky svým příjmením.

Na 21. listopadu se chystá již třetí Národní potravinová sbírka. Tu by měla doprovodit kampaň, kterou připravila pro platformu Byznys pro společnost agentura Loosers. „Shodli jsme se, že se letos zaměříme nejen na propagaci potravinové sbírky, ale i na to, aby se lidé dozvěděli, jak je důležité potravinami neplýtvat,” prozradila Nikol Kargerová, projektová manažerka agentury Loosers.

Z reklamních ploch v obchodních centrech i z médií budou k lidem promlouvat  příběhy protagonistů, kterým propůjčili tváře Láďa Hruška, Ondřej Slanina, Zbyněk Merunka a Emma Smetana.

ČTĚTE: NOVÁ DATA O PLÝTVÁNÍ: 4 Z 10 LIDÍ VYHAZUJÍ POTRAVINY NĚKOLIKRÁT MĚSÍČNĚ

“Koncept stejně jako vloni vychází z motivu prázdného talíře. Letos ho doplňujeme známými osobnostmi, jejichž příjmení se shoduje s druhem jídla či potraviny. Ve vizuálech se nakonec objeví Emma Smetana, Zbyněk Merunka a šékuchař Ondřej Slanina. V bulvární části neplýtvací fáze kampaně bude hlavním hrdinou Láďa Hruška,” uvedl kreativní ředitel Loosers Petr Bucha.

Během října se pak kampaň zaměří již na potenciální dárce. Poběží až do 21. listopadu, kdy se napříč celou republikou uskuteční třetí ročník charitativní Národní potravinové sbírky. Dlouhodobý koncept Potraviny pomáhají si klade za cíl propojovat zájmy odpovědného byznysu, státu i neziskového sektoru.

Kromě Národní potravinové sbírky, na níž Byznys pro společnost spolupracuje s Českou federací potravinových bank, Armádou spásy a předními prodejci potravin, do programu proti plýtvání potravinami patří také odborná konference s mezinárodní účastí Food Waste 2015: Od teorie k praxi a popularizační projekt pro širokou veřejnost MilujemeJidlo.

ČTĚTE: TESCO VE STŘEDNÍ EVROPĚ NABÍDNE VŠECHNY POTRAVINOVÉ PŘEBYTKY LIDEM V NOUZI

„Pro naši platformu je téma odpovědného a šetrného nakládání s potravinami dlouhodobě jednou z klíčových oblastí. Jsme proto rádi, že s podporou významných partnerů můžeme dlouhodobě a strategicky pracovat na změně: aby se v Česku méně plýtvalo potravinami a aby jídlo, které se nespotřebuje, pomáhalo lidem v nouzi,“ řekla předsedkyně platformy Pavlína Kalousová.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Lenka Kmošková váže povřísla.
Předchozí článek

Spolek archaických nadšenců: rodinný tým oživuje na Pardubicku historická řemesla

Lesní stezky jsou lemovány řadou soch, herních prvků a atrakcí, doplněných o vtipné návodné cedule.
Následující článek

Školka v jurtě, program proti plýtvání i pohled na svět Dalibora Dědka. Týden na MY89.cz

Petra Horáková

Petra Horáková

Petra Horáková se dlouhodobě věnuje tématu odpovědného podnikání. Byla u startu pravidelných příloh Hospodářských novin věnovaných oblasti CSR, účastní se i odborných konferencí a diskusí. Čtyři roky se věnovala projektu TOP 25 žen českého byznysu. Petra začínala svou novinářskou dráhu v polovině 90. let jako redaktorka ostravské přílohy deníku MF DNES.