CharitaCSRNeziskový světOdpovědná rodinaOdpovědné firmyOdpovědné zálibyOdpovědný životTémataVzdělávání pro život

Plyšáci z Ikea, které navrhli malí výtvarníci, pomáhají ve světě chudým dětem ke vzdělání

Švédská nábytkářská firma Ikea podporuje svým projektem Plyšové hračky za vzdělání děti z celého světa. Hračky z limitované edice Sagoskatt navrhly děti a z každého prodaného výrobku věnuje nábytkářská firma euro na podporu vzdělání dětí, jimž se ho zatím nedostává. O celosvětové kampani Soft Toys for Education informoval Huffington Post. V MY89 jsme zjistili, že druhý ročník soutěže propukne právě teď, a tak i české děti mohou zavítat od čtvrtku do soboty do obchodů Ikea a navrhnout pro tento projekt hračku.

Ikea loni vypsala ve více než čtyřiceti zemích soutěž, v níž mohly malé děti nakreslit hračku svých snů. Z tisíců návrhů bylo vybráno deset obrázků, které Ikea zhmotnila do podoby plyšových hraček  a začala prodávat ve svých prodejnách. Jak uvedl Huffington Post z každého prodaného plyšáka  putuje euro na vzdělání dětí pocházejících ze sociálně slabších rodin, aby i ony mohly navštěvovat školu a získat vzdělání.

ČTĚTE: NOVÝ ÚSTAV TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ SE V LITOMĚŘICÍCH ZAMĚŘÍ NA DĚTI I REKVALIFIKACI DOSPĚLÝCH

Dle hesla „Každý má právo na vzdělání.“ se tak Ikea Foundation ve spolupráci s nadací Save the Children a dětským fondem Unicef snaží přispět k tomu, aby měly děti žijící v chudobě lepší život. A k tomu vzdělání bezpochyby pomáhá. Kampani se zatím podařilo získat 11 milionů eur.

Hračky, které pomáhají chudým dětem ke vzdělání. Foto: Ikea

Hračky, které pomáhají chudým dětem ke vzdělání. Foto: Ikea

K projektu Ikea zveřejnila i videa, v nichž představuje zákulisí projektu či malé designéry. Na jednom z nich se představují samy plyšové hračky, za něž malý plyšový medvídek prohlašuje: „Věříme, že si všechny děti zaslouží vzdělání, protože právě to pomáhá měnit životy, snižuje chudobu a naplňuje budoucnost příležitostmi. A proto přicházíme my. Možná jsme měkcí, ale pracujeme tvrdě, aby mohlo více dětí chodit do školy.“

Další videa představují příběhy dětí, jímž kampaň pomohla proměnit život k lepšímu. Jedním z nich je i příběh etiopské dívky Saíde.

Navrhnout hračky pro příští rok mohou i vaše děti

Úspěšný projekt pokračuje a Ikea vyhlásila druhý ročník soutěže. Od čtvrtku 5. do soboty 7. listopadu zve všechny malé umělce do obchodních domů, kde mohou nakreslit svoji hračku snů. Následně budou vybrané návrhy poslány do mezinárodního kola, v němž se vyberou obrázky, podle nichž bude vyrobena nová kolekce a jejichž prodej bude opět podporovat vzdělání dětí z chudých rodin.

I tygr patří do kolekce charitativních plyšáků. Foto: Ikea

I tygr patří do kolekce charitativních plyšáků. Foto: Ikea

Jen v Česku loni děti nakreslily 351 hraček a členové Ikea Family pak prostřednictvím on-line hlasování vybrali čtyři nejlepší návrhy, které postoupily do užšího kola ve Švédsku.

„V letošní edici dětmi navržených hraček však nakonec bohužel žádný reprezentant z České republiky není. Pokud to chcete změnit, přijďte do jednoho z obchodních domů a možná se právě vaše dítě stane jedním z nejmladších designérů,“ zve Dagmar Juřičková z Ikea Family.

Podívejte se na malé umělce,
díky nímž vznikla letošní kolekce

Plyšové hračky z limitované edice řady Sagoskatt (v překladu pohádkový poklad) si mohou lidé  v období od 25. října do 26. prosince zakoupit i v českých obchodech Ikea. V kolekci najdete šestirukou zelenou příšerku, modrého kyklopa, vysmátou ještěrku či kouzelného jednorožce. Některé z hraček jsou vyrobené jako maňásci.

Jednou hračkou lze pomoci hned dvakrát a udělat radost dětem i v České republice. U východu každého obchodního domu je umístěn sběrný box, kam mohou lidé zakoupené hračky vhodit.

ČTĚTE: TESCO VE STŘEDNÍ EVROPĚ NABÍDNE VŠECHNY POTRAVINOVÉ PŘEBYTKY LIDEM V NOUZI

„Tyto hračky potom darujeme dětem v dětských domovech a nemocnicích či jiným organizacím, které se věnují pomoci dětem. Kampaň Plyšových hraček se těší velké oblibě a Češi se mohou dokonce pochlubit jedním světovým prvenstvím. V obchodním domě na pražském Černém mostě se před dvěma lety prodalo nejvíce plyšových hraček v přepočtu na zaměstnance na světě a za tento úspěch byli odměněni částkou deset tisíc eur, kterou se rozhodli věnovat Dětskému domovu v Sázavě,“ řekl manažer pro udržitelný rozvoj Ikea Vladimír Víšek.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Linka bezpečí uspěla u odborné poroty i veřejnosti. Stala se Neziskovkou roku 2015

Následující článek

Zamyšlení Aleše Šlechty: Tak jsem si vzpomněl na člověka... Měl přezdívku Dan

A. Bednářová

A. Bednářová

Po vystudování Fakulty humanitních studií nyní pokračuje ve studiu žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Karlovy univerzity. Již několik let se aktivně pohybuje v neziskovém sektoru, poslední dva roky jako předsedkyně neziskové organizace Genesis.

Zúčastnila se několika mezinárodních seminářů a konferencí na téma neziskového sektoru, zejména lidských práv a ekologie.

Současně působí jako lektorka češtiny pro cizince a aktivně se věnuje tibetské komunitě žijící v České republice, o které napsala i svou bakalářskou práci s názvem Tibeťané v České republice: transnacionální migrace Tibeťanů.

Ráda poslouchá svůj starý gramofon, nejraději The Doors či jazz. Má ráda vůni levandule a svých dětských knih. Nikdy nezapře vášeň k psaní a cestování, jež jí umožňují objevovat svět, a skrze něj i samu sebe.