Byznys pro životCSROdpovědné firmyTémataŽivotní prostředí

Proč je výrobce kávy třetím největším dodavatelem biobavlny na světě?

Že Tchibo není pouze výrobcem kávy, už dneska ví kdekdo. Schválně, kdo z vás každý týden neprojíždí jejich aktuální kolekci výrobků na e-shopu? Musím se přiznat, že i já se občas nechám zlákat jejich nabídkou praktických věcí do domácnosti, milými vychytávkami na přípravu jídel nebo hezkými bytovými dekoracemi. Jako každá ženská ale nejčastěji nakupuji oblečení a spodní prádlo. A stejně jako pro ostatní zástupkyně něžného pohlaví, je i pro mě na prvním místě jejich vzhled. Na druhou stranu to není jediná věc, která mě zajímá.

 

Samozřejmě, že chci chodit v krásných šatech, ale také na sobě nechci mít chemickou laboratoř. A proto, pokud je to možné, si vybírám oblečení z biobavlny. Konvenčně pěstovaná bavlna je totiž jednou z chemicky nejošetřovanějších plodin vůbec. Podle údajů severoamerické pobočky Pesticide Action Network spolkne pěstování bavlny až dvacet procent celosvětové spotřeby pesticidů, přičemž bavlníkové plantáže zabírají necelá tři procenta světové půdy využívané k zemědělství.

biobavlna

Biobavlna se naopak pěstuje v přísných podmínkách založených na principech trvale udržitelného zemědělství a následné zpracování pří výrobě tkaniny podléhá náročným biotextilním standardům. Mimo jiné to znamená, že se nesmějí používat chemikálie nebezpečné pro zdraví a přírodu. V Tchibu už dávno pochopili, že budoucnost je v biobavlně. V letošním roce se Tchibo vyšvihlo ze šestého místa na třetí v žebříčku největších dodavatelů biobavlny na světě. Informaci právě uveřejnila nezisková organizace Textile Exchange ve „Zprávě o trhu s biobavlnou”. Tchibo zároveň obsadilo 4. místo v „Závodě na vrchol“, což je „anketa” sledující rychlost s jakou společnosti přecházejí z konvenčně pěstované bavlny na biobavlnu.

Čísla mluví za vše – prodej textilií z udržitelně pěstované bavlny Tchibo zvýšilo ze 40 % v roce 2013 na současných více než 80 %. V praxi to znamená, že na výrobu oblečení a bytového textilu firma jen v minulém roce použila téměř 6.000 tun biobavlny. Vedle kávy a dřeva je bavlna další důležitou surovinou využívanou v sortimentu společnosti Tchibo. Produkty z udržitelně pěstované bavlny firma označuje logy nevládních neziskových organizací Textile Exchange, Cotton made in Africa (CMiA) nebo Aid by Trade Foundation. Tchibo podporuje Textile Exchange prostřednictvím různých projektů, například tím, že se angažuje při zkvalitňování globálního dodavatelského řetězce organické bavlny. Cílem firmy je získat v dohledné době 100% bavlny z udržitelných zdrojů.

Benin Gemeinde Kouande Projekt Cotton Made in Africa Baumwollpflueckerinnen bei der Baumwollernte

Oblečení z biobavlny nejenže nezatěžuje životní prostředí a pomáhá zemědělcům k jejich trvalé obživě, ale je i příjemnější na nošení. Schválně si zkuste někdy osahat takové „obyčejné“ tričko z biobavlny a uvidíte, že si ho budete chtít hned obléct namísto umělotiny, kterou máte nejspíš na sobě. Za to, že je biobavlna tak měkká a hebká, může hlavně ekologicky čistá látka nezatížená pesticidy, fosilními palivy a hnojivy.

A jestli si myslíte, že když je něco bio nebo eko, tak to automaticky znamená, že to musí vypadat jako batikované tričko nebo rejoice kalhoty, tak se podívejte na aktuální kolekci „Léto v pestrých barvách”, která je nyní na e-shopu www.tchibo.cz. A v červenci si můžete udělat radost spodním prádlem, kde budou všechny produkty z biobavlny certifikované podle standardů Textile Exchange OCS 100 a OCS Blended.

 

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

10 pozoruhodných „Hobit“ domků, kde můžete strávit dovolenou

Následující článek

Embryo je vlastně dobře řízený nádor

Michaela Kaňoková

Michaela Kaňoková

Při studiu na vysoké škole se začala věnovat externí komunikaci a pr jak v agenturách, tak v kancelářích velkých firem. Kromě firemní komunikace se bavila psaním článků o stavebnictví a designu pro různé bydlící časopisy a weby. Nedávno opustila tiskové oddělení jednoho z největších mediálních domů a doufá, že společenskou odpovědnost začnou firmy vnímat jako samozřejmou součást jejich podnikání. A právě o těchto CSR tématech, jako jsou např. rovné příležitosti, ochrana životního prostředí či rozvoj regionů se chystá přinášet aktuální informace. Děti zatím nemá a tak doma rozmazluje manžela a psa Bonifáce. Těžko ale říci, koho více...