Byznys pro životDiverzitaKariéraNa vlastní trikoOdpovědná rodinaTechnologie pro životTémata

První bundu s kapsou pro dítě ušila na mateřské, dnes zboží vyváží do celého světa

Rehana Ježková z jižních Čech studovala Humanitní studia na Karlově univerzitě a ani ve snu ji tehdy nenapadlo, že se jednou stane úspěšnou podnikatelkou v oblasti oblečení pro matky batolat. Dnes má roční obrat 10 milionů korun a osmdesát procent její výroby jde na export. Na konci roku získala titul Živnostník roku 2015.

Čtyřiatřicetiletá žena vyrábí oblečení pro nošení malých dětí na těle od roku 2010. Její firma Angel Wings sídlí v centru jihočeského Tábora a Rehana Ježková momentálně neví, kam dřív skočit. Počet jejích zákazníků totiž raketově roste.

Ještě před rokem měla její firma, včetně e-shopu a šicí dílny, obrat kolem jednoho milionu korun, dnes je to desetkrát víc. „Taky jsem ještě loni touto dobou měla jedinou zaměstnankyni, na čtyři hodiny denně. Dnes nás je třináct a není to ještě finální číslo,“ konstatuje nositelka titulu Živnostník roku 2015, soutěže, kterou pořádají Hospodářské noviny.

ČTĚTE: KLASICKÉ, BEZLEPKOVÉ I RAW. DORTÁRNA KATEŘINY LÖSEROVÉ JEDE

Rehana Ježková vystudovala na Karlově univerzitě a učila na středním odborném učilišti v Soběslavi. Zároveň závodně tančila, a protože potřebovala na soutěže reprezentativní oblečení, začala si šít sama. „Vždycky jsem měla ráda originální kousky,“ vysvětluje.

Když se jí narodil syn, chtěla ho nosit na těle, aby s ním měla stále úzký kontakt. Začala se proto shánět po oblečení, které by jí to umožňovalo. Hledala něco, co by se dalo přehodit přes dítě, které je třeba upevněno v šátku nebo nosítku. „Když jsem si dala dítě do nějaké velké mikiny, vypadala jsem jako kredenc, a to se mi samozřejmě nelíbilo. Chtěla jsem něco elegantního, šmrncovního. Sehnat se dalo ale jen zboží ze Skandinávie, to bylo ale příliš drahé, navíc nebylo hezké a kvalita mizerná,“ vzpomíná Ježková.

Dodnes se prý dají sehnat jen sportovní kousky, pokud se ale žena obléká elegantně a chce v tom pokračovat, i když se jí narodí dítě, je to problém. „To byl asi hlavní hnací motor, proč jsem chtěla vytvořit ucelenou kolekci, aby si každý vybral podle svého vkusu. Oblečení k sukni, úzkým kalhotám, podpatkům, ale i do lesa nebo na procházku se psem, do deště, sněhu, větru, prostě pro každou příležitost a do každého počasí,“ vyjmenovává.

Pozitivní recenze na sociálních sítích znamenala úspěch

První bunda, kterou ušila, aby v ní mohla nosit syna, jí prý moc nevyhovovala. Přeci jen není vyučená švadlena a bylo jasné, že to chce speciální technologický postup. „Řešila jsem, jak to udělám. Věděla jsem, že mám dobrý nápad, ale nevěděla jsem, kdo by mi oblečení, které navrhnu, ušil,“ vysvětluje sympatická živnostnice.

Když přišla na svět dcera, začala si lámat hlavu nad tím, jak bundu také zateplit. „Obrátila jsem se na místní šicí dílnu a zjišťovala, zda by dokázali ušít oblečení speciálně určené pro maminky s batolaty. Začala jsem externě spolupracovat s několika dílnami, ale nefungovalo to. Věděla jsem však, že všechno má svůj čas,“ zdůrazňuje.

A ten čas přišel. V době, když její dcera začala chodit do školky, se Rehana musela rozhodnout, zda se vrátí do školství, anebo začne podnikat na plný úvazek. Zatím si jen přivydělávala na rodičovské dovolené. Zvítězilo podnikání.

Otevřela svou vlastní dílnu a začala šít speciální bundy, mikiny, svetry a kabáty s kapsami pro dítě. Spustila také e-shop, ale pořád si dělala starosti, zda bude mít o její výrobky někdo zájem. „Když přišla první objednávka, byla jsem strašně šťastná,“ vzpomíná. Začátky nebyly vůbec lehké, v té době měla dvě malé děti, rozváděla se a neměla peníze.

ČTĚTE: TAK TROCHU JINÉ KVĚTINÁŘSTVÍ: EKOLOGICKÉ, ČESKÉ A LAHŮDKOVÉ!

Obrat k lepšímu nastal, když podnikatelka poslala svou bundu k vyzkoušení známé internetové recenzentce z Nizozemska, která se specializuje právě na „šátkovou“ módu. Další den se na Facebooku objevila pozitivní reference, jež vyvolala neuvěřitelný zájem, a to i v zahraničí.

„Loni v září jsme měli obrat jako za celý předloňský rok. V tomto měsíci jsem prodala 950 kusů oblečení asi sedmi stovkám zájemců,“ netají se prvním větším úspěchem Ježková. Zájem o její zboží projevily nejen maminky v Česku, ale také specializované obchody s dětským zbožím ve Švýcarsku, Německu, v Austrálii, Kanadě nebo na Novém Zélandu.  Dnes jde 80 procent zboží z dílny Angel Wings na export  a obrat činí deset milionů korun.

Rehana Ježková (34) . Jméno má po otci z z Bangladéše, ale to je jediné, co jí po něm zbylo. Vystudovala Fakultu humanitních studií na Univerzitě Karlově v Praze. Nejprve učila, na mateřské ale zjistila, že se chce věnovat šití speciálního oblečení pro matky, které chtějí nosit dítě na těle, a přitom vypadat dobře. Její firma Angel Wings s obratem deset milionů ročně vyváží do celého světa a Rehana loni na konci roku získala titul Živnostník roku 2015. Má syna a dceru, je rozvedená. Foto: archiv Rehany Ježkové

Rehana Ježková (34) . Jméno má po otci z z Bangladéše, ale to je jediné, co jí po něm zbylo. Vystudovala Fakultu humanitních studií na Univerzitě Karlově v Praze. Nejprve učila, na mateřské ale zjistila, že se chce věnovat šití speciálního oblečení pro matky, které chtějí nosit dítě na těle, a přitom vypadat dobře. Její firma Angel Wings z jihu Čech s obratem deset milionů ročně vyváží speciální oblečení pro maminky do celého světa. Rehana loni na konci roku získala titul Živnostník roku 2015. Má syna a dceru, je rozvedená.
Foto: archiv Rehany Ježkové

Kopírovačů se nebojí, nevědí, jak na to

„Ze dne na den otevřel celý svět. Prodáváme už do osmadvaceti zemí a to šlapu na brzdu,“ říká skromně a dodává, že se její firma musí přizpůsobovat pomaleji. „Prostě krůček po krůčku. Ze dne na den to není možné,“ doplňuje.

Její firma není jediná, která nabízí módu pro nošení dětí na těle. Je však jediná, která nabízí skutečně široký sortiment, ne pouze pár kousků, jako to dělají ostatní e-shopy podobného zaměření. I když její zboží není nejlevnější a třeba bunda s kapsou na dítě stojí kolem tří tisíc korun, zákazníci se jen hrnou. „Chci dělat kvalitu. Sice máme delší dodací lhůty, ale všechno naše zboží je kvalitní a vydrží,“ podotýká Ježková.

Setkala se už i s tím, že někteří prodejci jejich střihy kopírují. „Jsou ale s chybami. My naše střihy neustále inovujeme podle zpětné vazby zákazníků. A tyhle inovace jsou naše know-how, neustále se vyvíjíme, proto se konkurence nebojím,“ usmívá se.

V dílně Angel Wings pracují švadleny od šesti od rána do tří odpoledne a většina z nich má také malé děti. Zaměstnankyně si svou šéfovou chválí, je prý velmi vstřícná. „Když máme jakýkoliv problém nebo si některá ze zaměstnankyň potřebuje něco vyřídit, dá se s ní domluvit,” říkají o Rehaně švadlenky. A když se v dílně nestíhá, sedne prý šéfka ke stroji a pracuje také.

ČTĚTE: PŘÍBĚH RODINNÉ ČOKOLÁDOVNY KAMILA: OD PÁR BONBONŮ PO TUNY ČOKOLÁD

A kde přišla Rehana ke svému exoticky znějícímu jménu? Otec pochází z Bangladéše. Když mi bylo pět, naši se rozvedli. To jméno je jediné, co mi po otci zůstalo,“ vysvětluje.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Blahobytné Česko, aplikace, která hlídá jídlo, a prezidentka mateřských center. Týden na MY89

Následující článek

Beskydy: Na Bezručku se lidé složili, teď přispívají na Libušín

Stypková Marie

Stypková Marie

Novinařině se věnuje dvacet let. Začínala v regionálních denících.
Mezi její největší úspěchy patří vítězství v novinářské soutěži vydavatelství VLP Ombudsman čtenářů za sérií článků o nejmladších bezdomovcích. Jako vedoucí redaktorka pracovala také v týdeníku Sedmička nebo 5 plus2.
Má dvě dospělé děti a tři vnoučátka. V životě se řídí zdravým selským rozumem, tíhne k východním filozofiím.