CharitaCSRDiverzitaGenderOdpovědné firmySociální podniky

Vyhlášené těstoviny z Mníšku, nejštědřejší firemní nadace a úspěšné ženy v kalendáři Pirelli. Týden na MY89

Jako obvykle vám v neděli servírujeme výběr článků z uplynulého týdne, které pro vás v MY89.cz píšeme. Vybíráme příspěvky z oblasti společenské odpovědnosti neboli CSR, udržitelného podnikání, filantropie, vzdělávání pro život i neziskového světa. Vybíráme to nejlepší od soboty do pátku. Přejeme vám pohodu v čase adventním.

Česko má jednu specifickou generaci, která se nedefinuje věkem, ale zkušeností. MY všichni žijeme od roku 1989 nový život a pořád se něco učíme. Víme, nebo alespoň tušíme, že kvalitní život neleží ani v bohatství ani ve věčném mládí, ale v rozumném přístupu ke kariéře, soukromí, zdraví, výchově dětí i přírodě. Právě o tom na MY89.cz píšeme.

Sociální podnik a vyhlášené těstoviny? Pasta Fidli jede!

Výroba čerstvých těstovin v přímém přenosu. Foto: Helena Tutterová

Výroba čerstvých těstovin v přímém přenosu. Foto: Helena Tutterová

Fungují dva roky a čerstvé těstoviny dodávají do vyhlášených restaurací. Jejich zákazníky jsou podniky jako Four Seasons, Alcron, Malostranská beseda či Kogo. Sociální podnik Pasta Fidli, který najdete v Mníšku pod Brdy, sice zaměstnává handicapované, ale s klidem konkuruje jakékoliv komerční výrobě.

V nabídce má i takové speciality, jako jsou těstoviny houbové či čokoládové.

„Celý projekt jsme finančně a marketingově připravovali rok a půl. Bylo to hodně náročné období. Navíc výhledově chceme mít výrobnu v naší budově starého nádraží v Řevnicích, ale sehnat peníze na rekonstrukci by trvalo příliš dlouho, proto jsme si pronajali prostory tady v Mníšku a v lednu roku 2014 spustili výrobu,“ vypráví Helena Cyrnerová.

Reportáž najdete ZDE.

Jana Kotková: majitelka stavební firmy,
která myslí na své okolí

Jana Kotková při práci, stavařka se v ní nezapře. Foto: Ivana Gračková

Jana Kotková při práci, stavařka se v ní nezapře. Foto: Ivana Gračková

Jako každá firma, i Romex má své krédo: Chceme stavařině navrátit poctivé řemeslo, které přináší užitek těm, kteří ji potřebují, a radost z práce a čestný výdělek těm, kteří ji dělají. Na tom by nebylo nic až tak převratného, kdyby ho v Romexu nemysleli naprosto vážně.

Majitelka Jana Kotková buduje nové sídlo firmy v Adamově s ohledem na místní komunitu. Je přesvědčena, že jen tak může být firma úspěšná i prospěšná. Její příběh čtěte ZDE.

Z firemních nadací je nejštědřejší Nadace ČEZ.
Loni rozdělila 163 milionů korun

ilustrace: shutterstock

Ilustrace: Shutterstock

Analýza, kterou vypracovalo Fórum dárců, ukázala, že firemní nadace a fondy loni věnovaly 444 milionů korun na charitativní projekty. Nejštědřejší byly Nadace ČEZ, Nadační fond Avast a Nadace Škola hrou.

Podobně jako například ve Velké Británii, i v Česku tvoří většinu grantových příspěvků od firemních nadací a fondů dary první desítky největších, a to celých 342 milionů korun, s tím, že téměř 163 milionů věnovala nadace ČEZ. Desítku nejštědřejších uzavírá Nadace pojišťovny Kooperativa, která jako poslední rozdělila mezi veřejně prospěšné a charitativní projekty přes deset, konkrétně více než jedenáct milionů. Podívejte se na ŽEBŘÍČEK 50 firemních nadací a fondu. Kolik kdo dává?

Když je úspěch nejkrásnější ozdobou.
Nový kalendář Pirelli je zde

Světově uznávaná fotografka Annie Leibovitz, která za kalendářem stojí, u fotky komičky Amy Schumer na svém tweetrovém profilu napsala. Foto: Annie Leibovitz

Komička Amy Schumer v kalendáři Pirelli. Foto: Annie Leibovitz

Do kalendáře Pirelli 2016 byly poprvé od roku 1964 vybrány ženy ne pro své fyzické přednosti, ale pro své úspěchy. V kalendáři se neobjevují žádné provokativní pózy, atraktivita žen spočívá v tom, co dokázaly. Před objektivem světově uznávané fotografky Annie Leibovitz se postavily například manželka Johna Lennona Yoko Ono, zpěvačka Patti Smith nebo tenistka Serena Williams.

Podívejte se, jak mohou zářit ženy, které hýbou světem. Článek přinášíme ZDE.

Ženy mají ve Škoda Auto zelenou, tvrdí Bohdan Wojnar

Bohdan Wojnar ze Škoda Auto. Foto: Radim Beznoska

Bohdan Wojnar ze Škoda Auto. Foto: Radim Beznoska

Rozhovor s členem představenstva Škoda Auto Bohdanem Wojnarem jsme připravovali na etapy. Začínali jsme, když vypukla aféra s falšováním emisních měření u naftových vozů ve skupině Volkswagen, do níž Škoda Auto patří. Končili tento týden.

Za pochybení bude Volkswagen platit, to však neznamená, že Škoda Auto neinvestuje desítky milionů do podpory regionů, charitativních projektů a především výchovy mladých talentů. A že patří v tuzemsku k firmám, které CSR berou vážně. Rozhovor si můžete přečíst ZDE.

Sdílet článekShare on FacebookTweet about this on Twitter
Předchozí článek

Volný čas věnují potřebným. Dobrovolnictví propagují ve svých firmách

Následující článek

Bez červené rtěnky ani ránu. Ženskost šéfce největší pily v Česku autoritu neubírá

Redakce MY89.cz

Redakce MY89.cz

Česko má jednu specifickou generaci, která se nedefinuje věkem, ale zkušeností. MY všichni žijeme od roku 1989 nový život a pořád se něco učíme. Víme, nebo alespoň tušíme, že kvalitní život neleží ani v bohatství ani ve věčném mládí, ale v rozumném přístupu ke kariéře, soukromí, zdraví, výchově dětí i přírodě. Právě o tom na MY89.cz píšeme.